Opis oprogramowania

 

Maxiecu 2.0 jest nowoczesnym oprogramowaniem, które umożliwia profesjonalną diagnostykę pojazdu. Możliwości oprogramowania są zbliżone do urządzeń serwisowych używanych w autoryzowanych stacjach diagnostycznych. Intuicyjna obsługa oprogramowania nie wymaga dużego doświadczenia w zakresie diagnostyki komputerowej, a samo oprogramowanie posiada wbudowany pomocnik dla wykonywanych procedur takich jak: kodowanie sterowników, adaptacje wtryskiwaczy, programowanie kluczyków, wypalanie filtra DPF itp. 

 

 

Wybrane funkcje oprogramowania:

     - Odczyt kasowanie błędów,

     - Odczyt parametrów bieżących,

     - Odczyt informacji o sterowniku,

     - Testy elementów wykonawczych,

     - Przedstawienie wartości parametrów bieżących na wykresie,

     - Kasowanie adaptacji,

     - Kalibracje podzespołów,

     - Kodowanie sterowników ( np. światła dzienne, kluczyki, język itp.)

     - Kasowanie inspekcji serwisowych,

     - Wypalanie filtra DPF,

     - Kodowanie wtryskiwaczy,

     - Crash Data (Ford),

     - Odczyt kodu pin (Renault),

     - Długie kodowanie (VAG).

 

 

Odczyt/kasowanie błędów

Jedną z ważniejszych funkcji programu jest możliwość odczytu kodów usterek oraz ich kasowania. Dzięki czemu w łatwy sposób możemy znaleźć powód nie prawidłowej pracy silnika, systemu abs, poduszek powietrznych oraz innych systemów w pojeździe.

Kody usterek są szczegółowo opisane w języku polskim  przez co znalezienie przyczyny powstania błędu oraz jego naprawa jest bardzo łatwe.

 

 

 

Przed wykasowaniem kodów usterek można je zapisać w raporcie diagnostycznym przez co zawsze możemy sprawdzić jakie usterki występowały przed wykasowaniem błędów.

 

 

 

Odczyt parametrów bieżących

Możliwości diagnostyczne oprogramowania nie kończą się na odczycie  błędów, dodatkową ważną funkcją jest możliwość odczytu parametrów bieżących pracy silnika lub innych systemów.

Dzięki funkcji odczytu parametrów możemy sprawdzić stan wtryskiwaczy, turbiny czy też poprawność działania takich czujników jak: przepływomierz, czujnika doładowania , prędkości obrotowej i wiele innych.

 

 

 

Wykresy

Parametry możemy przedstawić na wykresie lub zapisać do pliku w celu późniejszej analizy, funkcja przydatna podczas badania sygnałów, które zmieniają wartości z dużą częstotliwością lub gdy parametry są wykonywane podczas jazdy pojazdem.

Przykładowy wykres przedstawia pracę turbiny pod obciążeniem, jak widać dzięki przedstawieniu parametrów na wykresie sprawdzenie poprawności działania podzespołu staje się dużo prostsze, wystarczy porównać parametr rzeczywisty z zadanym przez komputer sterujący pracą silnika.

 

 

 

Testy elementów wykonawczych

Nie odłączną funkcja podczas diagnostyki jest sprawdzenie działania, podzespołów wykonawczych takich jak: wentylator chłodnicy, przepustnica itp.

Nie jesteś pewny czy dany podzespół działa prawidłowo, a spełnienie warunków załączenia podzespołu przez sterownik jest nie możliwe np. załączenie wentylatora chłodnicy na zimnym silniku, wystarczy wymusić załączenie danego podzespołu po przez oprogramowanie.

 

 

 

Kodowanie

Nie rozumiesz komunikatów w desce rozdzielczej , chcesz włączyć światła dzienne , zmienić jednostki z mil na km , dostosować nowy sterownik do konfiguracji w samochodzie, wystarczy wybrać odpowiednią opcje w oprogramowaniu i w łatwy sposób zmienić kodowanie w sterowniku.

 

 

 

Adaptacje

Często po wymianie podzespołu np. przepustnicy, zaworu EGR , czujnika skrętu należy ponownie przyuczyć nowy podzespół, dzięki funkcji adaptacji w łatwy sposób ograniczający się do kliku kliknięć przyuczysz nowy podzespół.

Przykładowe adaptacje, które można wykonać po przez oprogramowanie.

 

 

 

 

Informacje o sterowniku

W danej zakładce znajdziemy takie informacje jak: numer seryjny sterownika, wersja oprogramowania, VIN pojazdu, date produkcji i wiele innych.

 

 

 

Szczegółowe informacje odnośnie wspieranych modeli oraz funkcji znajdziemy w dziale „Oprogramowanie”.

Chcesz przetestować oprogramowanie wystarczy pobrać wersje demo z działu „Pobierz” i  sprawdzić możliwości oprogramowania, jeżeli oprogramowanie nie wspiera Twojej marki możesz pobrać pełną wersje maxiecu, i wykorzystać ogólny system OBD-2 który jest darmowy oraz umożliwi diagnostykę silnika w Twoim samochodzie.